
Někteří řidiči jsou skálopevně přesvědčeni o své dokonalosti a neomylnosti a prostě s havárií nepočítají. Jenže i při své dokonalosti zapomínají, že ostatní řidiči jsou obyčejní omylní smrtelníci. I představa, že případný náraz se v robustním autě dá ustát je mylná. Každý záchranář, který vyjíždí k dopravním nehodám potvrdí jak zřetelný je rozdíl ve vážnosti zranění připoutaných a nepřipoutaných cestujících. Zatím co připoutaní často i bez vážnější újmy přežijí i velmi tvrdý náraz, ti kteří nevěnovali dvě sekundy onomu zacvaknutí, zemřeli i při menším nárazu.
Při nárazu do stromu nebo do protijedoucího auta jde dopředu nejdříve hlava, která je velmi těžká a tak dokáže prorazit i přední sklo. Pokud nepřipoutaný narazí hrudníkem na volant, s největší pravděpodobností utrpí zranění životně důležitých orgánů, například jejich deformací, otočením či utržením. Běžné je v tomto případě i poškození páteře. Pokud má člověk před sebou hodně prostoru, pak může z auta vyletět a skončit venku na silnici, někdy i pod svým vlastním vozem. To vše se však netýká jen lidí jedoucích vpředu, ale i těch vzadu. Jejich hlava letící dopředu se může se rozbit o hlavu spolujezdce sedícího před ním nebo o jinou překážku. Dalším omylem je myslet si, že v autě vybaveném airbagem se při pomalé jízdě nemusíme poutat. Pro nepřipoutaného člověka však airbag i při drobné kolizi představuje smrtelný nástroj. K aktivaci airbagu totiž stačí i náraz při rychlosti nižší než 10 km/hod. I v případě malého nárazu letí tělo dopředu, kde se střetne s vakem který se nafukuje rychlostí až 320 km/h. Taková srážka může být i smrtelná.
Podle zkušeností záchranářů je stále ještě hodně lidí, kteří se v autě nepoutají. Připoutání vás zdrží jen chviličku, může vás však ochránit před dlouhou bolestí.